így egyél több zöldséget több lépésbenMár édesanyáinktól is gyakran hallottuk, hogy “Edd meg gyermekem a zöldséget a tányérodról, mert attól leszel egészséges!”. És milyen igazuk volt! Pedig ők még nem is tudták tanulmányokkal alátámasztani az igaszságukat.

Az elmúlt években egyik tanulmány jelenik meg a másik után, amik bizonyítják a zöldségek jótékony hatásait az egészségünkre.

A másik oldalon pedig ott vannak azok a kutatások, amik alátámasztják, a húsfogyasztás (ezen belül a feldolgozott húsáruk, mint pl. a felvágottak és a vörös húsok) és néhány krónikus betegség kialakulása közötti összefüggést.

A lényeg tehát az lenne: együnk több zöldséget és kevesebb húst.

De hogyan is valósítsd meg ezt a gyakorlatban, amikor ehhez a változtatáshoz nemcsak az étrendedet, de a gondolkodásmódodat is meg kellene változtatnod?

 

A következőkben ehhez találsz egyszerűen kivitelezhető. gyakorlati tanácsokat.

Így illessz be több zöldséget az étrendedbe – 5 lépésben:

1.Tanuld meg szeretni és változatos módon elkészíteni a zöldségeket

Saját tapasztalatból tudom, hogy meg lehet szeretni olyan ételeket, amikre korábban az ember még ránézni sem volt hajlandó.

Ebben a cikkben összegyűjtöttem rengeteg módszert, amik segítségedre lehetnek megszeretni az egészséges ételeket, akkor is ha válogatós vagy/voltál. (Hosszú a cikk, de olvasd végig, mert biztosan találsz benne nálad is működő technikát.)

2.Fokozatosan csökkentsd a hús mennyiségét

Az élet minden területére igaz, hogy új szokások beépítésére időre van szükség. Ha mostanáig nagy húsevő voltál, lépésről-lépésre csökkentsd a húsadagot a tányérodon. Két szelet hús helyett szedj egy szeletet a tányérodra és helyettesítsd salátákkal, hüvelyesekkel és gabonákkal.

 

3.Cseréld le a felvágottakat a szendvicsekben

Mi magyarok nagy felvágott-fogyasztó nép vagyunk és sokunk elképzelhetetlenek tartja, hogy ne egyen felvágottat pl. reggelire.

Próbáld kiváltani a felvágottakatt és szalámi helyett tegyél sajtot a szendvicsedbe zöldségek kíséretében. Készíts húsmentes kencéket (humuszt, avokádókrémet), amik tápláló, finom alternatívái a felvágottaknak.

4.Készíts zöldségekből, hüvelyesekből lepényeket, burgereket, fasírtokat

Nem kell feltétlenül húsból készülnie a fasírtnak, a brokkoli, karfiol, cukkini ,édesburgonya kiválóan alkalmas fasírt (lepény) készítésére.

Zsemlemorzsával, sajttal, izgalmas fűszerekkel keverve ilyen ízletes és egészséges brokkoli fasírtot készíteni, mint a képen.

Ha pedig végképp nehezedre esik lemondani a húsról, akkor válaszd az egészségesebb fehér húsból készült burgert, ahol a húspogácsát feltúrbozhatod pl. spenóttal.

brokkoli fasírt

 

5.Legyen egy ütemterved, amihez ragaszkodsz

Ha már úgy látod, hogy jó úton haladsz és kevesebb húst eszel, kövess egy általad meghatározott ütemtervet,ami egyszerűvé, könnyen kivitelezhetővé teszi az egészséges étkezést.

Pl. mondhatod azt, hogy hetente tartasz egy húsmentes napot, 1x eszel disznóhúst, 2x csirkehúst, 1x halat, 2x hüvelyest és gabonát és mindennap eszel valamilyen zöldséget.

Alakítsd úgy, ahogy neked jó, szem előtt tartva, hogy étkezésed továbbra is örömforrás legyen és ne csak lemondásokkal járó kínszenvedés.

 

Ha tetszettek a tanácsaim és úgy gondolod, barátaidnak, ismerőseidnek is jól jönnek ezek a tanácsok, oszd meg velük ezt a cikket.

Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someoneShare on Facebook58